خبرنگار نیویورک تایمز خطاب به مجری صداوسیما: انشالا نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند ماجرای جمع‌آوری سازه تبلیغاتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد چه بود؟ اطلاعیه شماره ۲۱ و ۲۲ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: شبیه‌سازی فرایند انتخابات چند روز قبل از آغاز رأی‌گیری، در مشهد انجام شد + فیلم پلیس فتا تهران خبر داد: احضار ۴ نفر به‌دلیل دست‌کاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی بیشترین تخلفات انتخاباتی در مشهد تاکنون شامل چه مواردی بوده است؟ گزارش المیادین از برگزاری انتخابات در ایران ۴۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور کاندیدا‌ها کجا رأی دادند و پس از آن چه کردند؟ + عکس اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است در تمامی شعب اخذ رأی مشهد، امنیت کامل برقرار است ویدئو | نحوه درخواست شعبه سیار در سراسر کشور مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی: هیچ فرد واجد شرایط اخذ رأی نباید از شعبه برگردد استقرار صندوق اخذ رأی در ایستگاه مترو شریعتی مشهد
سرخط خبرها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد

  • کد خبر: ۱۶۱۳۸۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد
مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم انتظار دارند که قم شهری معنوی روحانی باشد و چنانچه مفسده‌ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس کل دادگستری و دادستان قم ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه قضائی کشور، قم را شهری متمایز و متعلق به جهان اسلام و تشیع دانست و گفت: مردم انتظار دارند که قم شهری معنوی روحانی باشد و چنانچه مفسده‌ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

وی ریشه‌یابی جرایم و حوادث را از وظایف دادگستری برشمرد و تأکید کرد: ریشه‌یابی حوادث سبب می‌شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود،  پرونده‌ای که منجر به صدور حکم می‌شود باید علل و منشأ آن بررسی شود.

مرجع تقلید شیعیان از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی ذکر کرد و گفت: سرچشمه مواد مخدر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است. باید مدام پیامد‌های مشکلات اقتصادی به مسئولان تذکر داده شود تا نسبت به حل آن اقدام کنند و هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرایم نیز کم می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: بعضی کار‌های نامشروع تحت عنوان فعالیت‌های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می‌گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول‌های مردم را با وعده سود‌های بالا می‌گیرند و در آخر با انبوهی از مال‌های مردم متواری می‌شوند،  البته باید مردم را نسبت به خطرات این گونه سرمایه‌گذاری‌ها آگاه کرد که دچار طمع نشده و تسلیم این گونه افراد نشوند و دستگاه قضایی هم موظف است که جلوی فعالیت این گونه مؤسسات و افراد را بگیرد.

وی یادآور شد: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می‌شود. مسئولین و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی کنند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان خطاب به رئیس دادگستری استان قم، حل مشکلات مردم را عبادت دانست و گفت: با دلسوزی، مشکلات مردم را پیگیری می‌کنید و ما هم برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->